Flacha, generalnie TV z niezłymi pompowtryskami ale 55cali??? tata musi mieć duuuży saalon :wink: gdybym dziś kupował TV to na pewno bnie z 3D bo i po co....najważniejsze by miał możliwość odtwarzania filmów i zdjęć oraz neta...reszta nie ważna :wink:
[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM
Zwiń
X
-
[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM
Witam. Tego typu tematów jest sporo na różnych forach, ale wydaje mi się, że sprawa jest na tyle indywidualna dla poszczególnych modeli silników, że chciałbym ją zawęzić do silnika 1,9 TDI PD BJB, BKC, BXE, BLS (chyba tylko takie były). Generalnie prawidła uznają za prawidłowy zakres +-3, ale czy ktoś pomimo mieszczenia się w podanej normie przestawiał kąt w tym zakresie w swoim samochodzie i zauważył poprawę/ pogorszenie kultury pracy/ osiągów/ zużycia paliwa?
W moim samochodzie kąt ten wynosi -1,5 na biegu jałowym, podczas przyspieszania od -0,5 do -2, przebieg 87 tys. silnik BJB, rozrząd nie ruszany od nowości i mam takie spostrzeżenia:
- komputer zaniża zużycie paliwa o ok, 0,4-0,5 l (sprawdzane wielokrotnie przy tankowaniu do pełna). Sprawę unormowała dopiero adaptacja kanału 03 licznika do wartości 115. Teraz praktycznie wskazania komputera są zgodne ze stanem faktycznym. Dużo ludzi pisze, że po regulacji kąta zauważyli znaczną różnicę wskazań komputera, co do zużycia paliwa, w tym również na biegu jałowym, ale myślę, że faktyczne zużycie zmienia się minimalnie, natomiast znacznie zmieniają się jedynie wskazania komputera,
- silnik ma wyraźnie twardszą pracę niż silnik w identycznej Octavii kolegi, która ma przejechane już 180 tkm - niestety nie wiem jaki kąt synchronizacji jest u niego, ale postaram się to w najbliższym czasie sprawdzić.
To na razie tyle. Proszę o wasze opinie, spostrzeżenia.
-
-
akm97, napiszę tak: zmianę z ok. -4 na 0 czuć w czasie jazdy i widać ją też na hamowni ( -4 -> 105 KM, po korekcie na 0 i ponownym hamowaniu kilka minut później 117 KM ). Co do spalania to się nie wypowiem ( nie było to priorytetem ), ale na pewno trochę wpływa.
natash, 01 Silnik, Bloki pomiarowe kanał 004 w ostatnim okienku ( pierwszym od prawej ) masz kąt synchronizacji wałka.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
akm97, tylko po co dwa takie same tematy :?:
Dodam od siebie iż też miałem ruszany ten kont synchronizacji wała, odczucia mocno in + , mało tego potwierdzam jak najbardziej to co napisał kolega kowal 2002, w jeździe i na hamowni czuć i widać różnicę, a oto mój wykres serii i po programie, zwróć uwagę ile było w serii po samym ruszeniu konta synchronizacji wała
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruakm97, tylko po co dwa takie same tematy :?:
Dodam od siebie iż też miałem ruszany ten kont synchronizacji wała, odczucia mocno in + , mało tego potwierdzam jak najbardziej to co napisał kolega kowal 2002, w jeździe i na hamowni czuć i widać różnicę, a oto mój wykres serii i po programie, zwróć uwagę ile było w serii po samym ruszeniu konta synchronizacji wała
Obrazek
A tak wogóle odczułeś różnicę na plus w osiągach auta, ale z jakiej wartości kąta ustawiłeś na jaką, bo to chyba najistotniejsze?
Przy okazji gdzieś na innym forum znalazłem posta, gdzie ktoś powołuje się na tunera Aligatora, który dla polepszenia osiągów radzi ustawić kąt na lekki minus, czyli odwrotnie niż u kowala 2002. Wynika to chyba z faktu, że silniki PD starszej generacji 115 i 130 KM inaczej reagują na regulację niż nasze 105 KM. Poza tym znalazłem rozbieżności, co do kierunku w jaki należy przestawiać koło, aby otrzymać wartości kąta większe lub mniejsze, bo chyba też w zależności od rodzaju silnika aby np. zwiększyć kąt raz należy przestawić koło w lewo, a raz w prawo. Nie chcę mi się teraz szukać tych postów, ale jak ktoś nie wierzy to pogmeram
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez akm97A tak wogóle odczułeś różnicę na plus w osiągach auta, ale z jakiej wartości kąta ustawiłeś na jaką, bo to chyba najistotniejsze?
Acha , zauważalna dodatkowa zmiana to skok spalania na postoju:
z fabryki było 0,5 l/h
po naprawie od 0,3 do 04 l/h
po poprawkach 0,7 l/hO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Żeby nie być gołosłownym...
W tym wątku: forum.vw-passat.pl niejaki KrisT (dot silnika AWX, AVF 1.9 PD 131KM) pisze że Aligator zalecał ustawić kąt synchronizacji na -1,5-1,7.
Podobnie w tym wątku forum.vwgolf.pl lukas1305 (dot. silnika BKD 2.0 PD 140 KM) pisze o bezcennych wrażeniach z jazdy przy kącie synchronizacji ustawionym na -2.
Z kolei w tym wątku: a4-klub.pl voytek80 pisze, że w silniku AJM 1,9 TDI PD 115 KM aby zmienić wartość kąta na + należy kręcił kołem w lewo, a kilka postów niżej benoos pisze, że aby w silniku BKE 1,9 TDI PD 115 KM to uzyskać należy kręcić w prawo!!
Reasumując sami widzicie, że różne modele silników reagując różnie na korektę w/w kąta, a także różnie wygląda postępowanie przy regulacji dlatego uważam, że warto zawęzić wątek do konkretnej rodziny silników 1,9 TDI PD 105 KM.
Pozostaje jeszcze pytanie, czy ktoś wie w którą stronę kręcić kołem w naszych silnikach, aby zmienić wartość kąta na + w naszych silnikach? I praktycznie: czy po poluzowaniu trzech śrub "trzynastek" na kole zębatym wałka rozrządu, następnie nałożeniu klucza 18 lub 19 (również są różne wersje) na główną śrubę wału i delikatnej próbie pokręcenia w prawo lub w lewo, ma się nam przestawiać koło zębate z paskiem, czy koło z paskiem ma stać nieruchomo, a poruszać mamy samym wałkiem?
Komentarz
-
-
Podobny efekt daje wypięcie czujnika położenia sprzęgła.Ja u siebie nie miałem w ogóle podpiętego i myślałem,że nowy silnik ładnie ciągnie od dołu-bo moment dostępny był wcześniej i do około 2800 obrotów,potem to KM...i był głośniejszy wtedy.
Po podpięciu silnik ma bardziej równomiernie rozłożony moment i pracuje ciszej w całym zakresie...chętniej wkręca się wyżej i jest efektywniejszy.Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Komentarz
-
-
natash, na cieplym.Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashZamieszczone przez przemikDynamiczną - od 1500 do 4200 obrotów na 3 biegu z gazem w podłodze.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czyzyk64u mnie , a mam ten sam silnik BJB, logowanie statyczne temperatura na VCDS 81 stopni , natomiast kat synchronizacji wałka pokazuje 0,0KW ( Torsion Value ), przy temperaturze 54,9 stopni , kąt juz jest -0,5 KWPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Ja mam -2,9 w czasie jazdy waha się od -2,4 do -3,4. Przy mrozach -20C auto odpalało od strzała, zimą w mieście palił 8l/100km, teraz ok 6,5l/100km. Nie widzę żadnych negatywnych skutków tego ustawienia, czytałem, że nie wpływa to na silnik itd. itp. jedynie na samo uruchomienie pojazdu. Tyle mojej laickiej wiedzy
[ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 11:24 ]
Znalazłem taki manual, wygląda ok.
Rozumiem, że ustawienia robić na rozgrzanym silniku? Po przestawieniu wału, przykręcić z powrotem wszystkie śruby, odpalić sprawdzić VCDS, jak źle, luzować i znowu ustawiać i tak aż osiągnę "0" lub "+/-0,5"
>>> Manual <<<
Komentarz
-
Komentarz