[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dorazny
    Classic
    • 2011
    • 13

    [O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM

    Flacha, generalnie TV z niezłymi pompowtryskami ale 55cali??? tata musi mieć duuuży saalon :wink: gdybym dziś kupował TV to na pewno bnie z 3D bo i po co....najważniejsze by miał możliwość odtwarzania filmów i zdjęć oraz neta...reszta nie ważna :wink:
  • akm97
    Ambiente
    • 2010
    • 137

    #2
    [O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM

    Witam. Tego typu tematów jest sporo na różnych forach, ale wydaje mi się, że sprawa jest na tyle indywidualna dla poszczególnych modeli silników, że chciałbym ją zawęzić do silnika 1,9 TDI PD BJB, BKC, BXE, BLS (chyba tylko takie były). Generalnie prawidła uznają za prawidłowy zakres +-3, ale czy ktoś pomimo mieszczenia się w podanej normie przestawiał kąt w tym zakresie w swoim samochodzie i zauważył poprawę/ pogorszenie kultury pracy/ osiągów/ zużycia paliwa?
    W moim samochodzie kąt ten wynosi -1,5 na biegu jałowym, podczas przyspieszania od -0,5 do -2, przebieg 87 tys. silnik BJB, rozrząd nie ruszany od nowości i mam takie spostrzeżenia:
    - komputer zaniża zużycie paliwa o ok, 0,4-0,5 l (sprawdzane wielokrotnie przy tankowaniu do pełna). Sprawę unormowała dopiero adaptacja kanału 03 licznika do wartości 115. Teraz praktycznie wskazania komputera są zgodne ze stanem faktycznym. Dużo ludzi pisze, że po regulacji kąta zauważyli znaczną różnicę wskazań komputera, co do zużycia paliwa, w tym również na biegu jałowym, ale myślę, że faktyczne zużycie zmienia się minimalnie, natomiast znacznie zmieniają się jedynie wskazania komputera,
    - silnik ma wyraźnie twardszą pracę niż silnik w identycznej Octavii kolegi, która ma przejechane już 180 tkm - niestety nie wiem jaki kąt synchronizacji jest u niego, ale postaram się to w najbliższym czasie sprawdzić.
    To na razie tyle. Proszę o wasze opinie, spostrzeżenia.

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      #3
      Jak sprawdzić ten kąt, to powiem jak jest u mnie, mam kabel

      Komentarz

      • alxxx
        RS
        • 2010
        • 1823
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        No tolerancje masz wg instrukcji +/-3. ale najlepiej jak najbliżej 0 i wtedy będzie dobrze
        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          akm97, napiszę tak: zmianę z ok. -4 na 0 czuć w czasie jazdy i widać ją też na hamowni ( -4 -> 105 KM, po korekcie na 0 i ponownym hamowaniu kilka minut później 117 KM ). Co do spalania to się nie wypowiem ( nie było to priorytetem ), ale na pewno trochę wpływa.

          natash, 01 Silnik, Bloki pomiarowe kanał 004 w ostatnim okienku ( pierwszym od prawej ) masz kąt synchronizacji wałka.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            akm97, tylko po co dwa takie same tematy :?:

            Dodam od siebie iż też miałem ruszany ten kont synchronizacji wała, odczucia mocno in + , mało tego potwierdzam jak najbardziej to co napisał kolega kowal 2002, w jeździe i na hamowni czuć i widać różnicę, a oto mój wykres serii i po programie, zwróć uwagę ile było w serii po samym ruszeniu konta synchronizacji wała
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • akm97
              Ambiente
              • 2010
              • 137

              #7
              Zamieszczone przez loru
              akm97, tylko po co dwa takie same tematy :?:

              Dodam od siebie iż też miałem ruszany ten kont synchronizacji wała, odczucia mocno in + , mało tego potwierdzam jak najbardziej to co napisał kolega kowal 2002, w jeździe i na hamowni czuć i widać różnicę, a oto mój wykres serii i po programie, zwróć uwagę ile było w serii po samym ruszeniu konta synchronizacji wała
              Obrazek
              Loru inne wątki ten temat dotyczyły raczej regulacji przy okazji np. wymiany paska, albo gdy wartość wyjdzie poza zakres +-3, a nie ruszania kąta synchronizacji pomimo, że mieści się w podanym zakresie.
              A tak wogóle odczułeś różnicę na plus w osiągach auta, ale z jakiej wartości kąta ustawiłeś na jaką, bo to chyba najistotniejsze?
              Przy okazji gdzieś na innym forum znalazłem posta, gdzie ktoś powołuje się na tunera Aligatora, który dla polepszenia osiągów radzi ustawić kąt na lekki minus, czyli odwrotnie niż u kowala 2002. Wynika to chyba z faktu, że silniki PD starszej generacji 115 i 130 KM inaczej reagują na regulację niż nasze 105 KM. Poza tym znalazłem rozbieżności, co do kierunku w jaki należy przestawiać koło, aby otrzymać wartości kąta większe lub mniejsze, bo chyba też w zależności od rodzaju silnika aby np. zwiększyć kąt raz należy przestawić koło w lewo, a raz w prawo. Nie chcę mi się teraz szukać tych postów, ale jak ktoś nie wierzy to pogmeram

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez akm97
                A tak wogóle odczułeś różnicę na plus w osiągach auta, ale z jakiej wartości kąta ustawiłeś na jaką, bo to chyba najistotniejsze?
                Oczywiście, że odczułem, auto o wiele żwawiej reagowało na dodanie gazu i bardzo ładnie wkręcało się na obroty, co do samego ustawienia to nic na ten temat nie powiem czy to było na + czy na - , wieczorem sprawdzę w wartościach to dopiszę, cała akcja to była poprawianie po naprawie gwarancyjnej w ASO , co prawda też w ASO ale już innym :diabelski_usmiech gdzie normalnie do mnie podeszli i nie mówili, że TTTM

                Acha , zauważalna dodatkowa zmiana to skok spalania na postoju:
                z fabryki było 0,5 l/h
                po naprawie od 0,3 do 04 l/h
                po poprawkach 0,7 l/h
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Ja mam ok 0,5l na postoju, nieraz zauważyłem ok. 1,2l jak zimny.

                  Komentarz

                  • akm97
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 137

                    #10
                    Żeby nie być gołosłownym...
                    W tym wątku: forum.vw-passat.pl niejaki KrisT (dot silnika AWX, AVF 1.9 PD 131KM) pisze że Aligator zalecał ustawić kąt synchronizacji na -1,5-1,7.
                    Podobnie w tym wątku forum.vwgolf.pl lukas1305 (dot. silnika BKD 2.0 PD 140 KM) pisze o bezcennych wrażeniach z jazdy przy kącie synchronizacji ustawionym na -2.
                    Z kolei w tym wątku: a4-klub.pl voytek80 pisze, że w silniku AJM 1,9 TDI PD 115 KM aby zmienić wartość kąta na + należy kręcił kołem w lewo, a kilka postów niżej benoos pisze, że aby w silniku BKE 1,9 TDI PD 115 KM to uzyskać należy kręcić w prawo!!
                    Reasumując sami widzicie, że różne modele silników reagując różnie na korektę w/w kąta, a także różnie wygląda postępowanie przy regulacji dlatego uważam, że warto zawęzić wątek do konkretnej rodziny silników 1,9 TDI PD 105 KM.

                    Pozostaje jeszcze pytanie, czy ktoś wie w którą stronę kręcić kołem w naszych silnikach, aby zmienić wartość kąta na + w naszych silnikach? I praktycznie: czy po poluzowaniu trzech śrub "trzynastek" na kole zębatym wałka rozrządu, następnie nałożeniu klucza 18 lub 19 (również są różne wersje) na główną śrubę wału i delikatnej próbie pokręcenia w prawo lub w lewo, ma się nam przestawiać koło zębate z paskiem, czy koło z paskiem ma stać nieruchomo, a poruszać mamy samym wałkiem?

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      akm97, obraca się wałek, a koło zębate z paskiem zębatym stoi nieruchomo. A co do kierunku to niestety nie pamiętam, ale jak się ma VAG-a to można to sprawdzić w ciągu 1 min.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Ja w 105km bkc mam ustawione -1 i jest git, mechanik mowil ze moze dac na 0 ale minimalnie oslabnie autko, a tera bardzo ladnie sie wkreca to fakt.

                        Komentarz

                        • boogoo
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 239

                          #13
                          Podobny efekt daje wypięcie czujnika położenia sprzęgła.Ja u siebie nie miałem w ogóle podpiętego i myślałem,że nowy silnik ładnie ciągnie od dołu-bo moment dostępny był wcześniej i do około 2800 obrotów,potem to KM...i był głośniejszy wtedy.
                          Po podpięciu silnik ma bardziej równomiernie rozłożony moment i pracuje ciszej w całym zakresie...chętniej wkręca się wyżej i jest efektywniejszy.
                          Następna będzie panamera....????
                          Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #14
                            Jak logować kąt synchronizacji? 80C czy na zimnym?

                            Komentarz

                            • McGan
                              RS
                              • 2010
                              • 3573
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              natash, na cieplym.
                              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #16
                                Jak na zimnym mam -2,9 to może to sporo się zmienić na ciepłym?

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #17
                                  Kąt synchronizacji powinno się sprawdzac na silniku ktory ma >80*.
                                  Logujemy statyczną 004 i dynamiczną 004.
                                  Im blizej zera tym lepiej.
                                  Generalnie kąt "ujemny" nie jest tak "grozny" jak "dodatni".

                                  Pozdrawiam
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #18
                                    Czyli statyczną na biegu jałowym np. 60 sek?
                                    A dynamiczną w czasie jazdy, w jakim zakresie obrotów?

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #19
                                      Statyczną logujesz przez 30 sek... wystarczy.
                                      Dynamiczną - od 1500 do 4200 obrotów na 3 biegu z gazem w podłodze.
                                      Najlepiej poprosic kogos zeby prowadzil auto lub obslugował laptopa.

                                      Pozdrawiam i powodzenia
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • natash
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2599

                                        #20
                                        Zamieszczone przez przemik
                                        Dynamiczną - od 1500 do 4200 obrotów na 3 biegu z gazem w podłodze.
                                        A jeżeli ruszę i w drodze zrobię 1500-4200 i znowu się zatrzymam, wyłączę logowanie, potem wytnę interesujący mnie fragment 1500-4200 to logi będą ok, czy mogą być a jakiś sposób przekłamane?

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #21
                                          Zamieszczone przez natash
                                          Zamieszczone przez przemik
                                          Dynamiczną - od 1500 do 4200 obrotów na 3 biegu z gazem w podłodze.
                                          A jeżeli ruszę i w drodze zrobię 1500-4200 i znowu się zatrzymam, wyłączę logowanie, potem wytnę interesujący mnie fragment 1500-4200 to logi będą ok, czy mogą być a jakiś sposób przekłamane?
                                          Moze byc, zadnego przeklamania nie bedzie.... bylebys w tym zakresie mial sandał w podłodze :wink:
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • czyzyk64
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 866

                                            #22
                                            u mnie , a mam ten sam silnik BJB, logowanie statyczne temperatura na VCDS 81 stopni , natomiast kat synchronizacji wałka pokazuje 0,0KW ( Torsion Value ), przy temperaturze 54,9 stopni , kąt juz jest -0,5 KW

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #23
                                              Zamieszczone przez czyzyk64
                                              u mnie , a mam ten sam silnik BJB, logowanie statyczne temperatura na VCDS 81 stopni , natomiast kat synchronizacji wałka pokazuje 0,0KW ( Torsion Value ), przy temperaturze 54,9 stopni , kąt juz jest -0,5 KW
                                              No to raczej normalne... temperatura wpływa nie tyle na pasek co na napinacz i w mniejszym stopniu na koła rozrządu.. :wink:
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                #24
                                                Ja mam -2,9 w czasie jazdy waha się od -2,4 do -3,4. Przy mrozach -20C auto odpalało od strzała, zimą w mieście palił 8l/100km, teraz ok 6,5l/100km. Nie widzę żadnych negatywnych skutków tego ustawienia, czytałem, że nie wpływa to na silnik itd. itp. jedynie na samo uruchomienie pojazdu. Tyle mojej laickiej wiedzy

                                                [ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 11:24 ]
                                                Znalazłem taki manual, wygląda ok.

                                                Rozumiem, że ustawienia robić na rozgrzanym silniku? Po przestawieniu wału, przykręcić z powrotem wszystkie śruby, odpalić sprawdzić VCDS, jak źle, luzować i znowu ustawiać i tak aż osiągnę "0" lub "+/-0,5"

                                                >>> Manual <<<

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #25
                                                  Natash.... ustaw na 0 lub 0,5.... pojedzij troche... jak bedzie gorzej mozesz zawsze kombinowac inne ustawienie lub wrocic... do tego co miales.
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...